<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

مظفر الدین شاه قاجار سایه خدا روی زمین + صوت

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ب.ظ


به نام خدا
چندی قبل صوتی تاریخی به دستم رسید که مربوط به مظفر الدین شاه قاجار است که به مناسبت سالروز تأسیس رادیو در ایران سخنرانی کوتاهی کرده و در واقع از دست اندر کاران رادیو تشکر و قدردانی کرده است. در قسمتی از این سخنرانی می گوید: «ان شاء الله که عوض آن را خدا و هم سایه خدا که خودمان باشیم به شما خواهم داد.» خنده دار بودن این کلام برای ما به یک کنار، جالب است که شاهان ایرانی خود را سایه خدا می دانسته اند. این امر آن طور که من می دانم در میان سلسله قاجار به شدت رواج داشته و تحت نام مذهب سال ها بر مردم حکومت کرده و سرزمین، مال و جان مردم را ملک شخصی خویش می دانسته اند. تا آنجا که می دانم این نگرش نسبت به جامعه و حکومت نه تنها در شاهان ایرانی بلکه از زمان حاکم شدن رسمی معاویه پس از صلح امام حسن مجتبی(ع) در سال 41 هجری حاکم شد یعنی از زمانی که حکومت از خاندان اهل بیت(ع)، این خاندان پربرکت و هادیان الهی، غصب شد و بازیچه دست نامردان روزگار قرار گرفت. این روند در دوره حکومت عباسیان نیز ادامه یافت تا آنجا که وقتی هلاکوخان با حمله خویش این سلسله را در سال 656 هجری به پایان برد از کشتن خلیفه عباسی خودداری کرد و در واقع ترسید با کشتن سایه خدا بلایی سرش بیاید و دست به دامان خواجه نصیر الدین طوسی شد و خواجه نصیر الدین با ترفندی وی را به درک واصل کرد. وی گفت که خلیفه عباسی را در نمد بپیچند و نمدمالها آرام آرام وی را بین نمد بمالند و هرازگاهی به آسمان نگاه کنند تا اگر آثار عذاب پیدا شد دست نگه دارند و هلاکوخان پذیرفت و چنین کردند و جان خلیفه بیچاره عباسی درآمد و اتفاقی نیفتاد. حال در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست امام خمینی(ره) و به کمک مردم و با عنایات خدای متعال ارزش این انقلاب نمایان تر خواهد شد، انقلابی که سلسله شاهنشاهی یعنی کسانی که خود را سایه خدا روی زمین میدانستد را برای همیشه به پایان برد و ان شاء الله به یاری خدای عزیزم دیگر به عقب باز نخواهد گشت و پرچمدار حقیقی این انقلاب، امام زمان حضرت بقیه الله(جانم فدایش) آن را تحویل خواهند گرفت. من به این روز امید دارم، نه، بلکه یقین دارم. به امید آن روز دوستان خوبم.
در اینجا برای شما صوت مظفر الدین شاه و فایل "تاریخ ایران در یک صفحه" را که دوست دانشمندم آقای هادی داودی آماده کرده اند قرار می دهم. ان شاء الله که مورد استفاده قرار گیرد.
 



 فایل "تاریخ ایران در یک صفحه"
دریافت
حجم: 61.1 کیلوبایت

نظرات  (۲)

۲۵ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۲۳ مرتضی شایان
سلام بر دوست عزیز
یک نکته را هم من می گویم و اینکه بر سکه های زمان قاجار هم عبارت ظل الله نیز وجود دارد.
با تشکر از مطلبتان

پاسخ:
سلام بر دوست خوبم
 مرحبا بناصرنا، سپاس
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۲۵ شاگرد استاد
سلام استاد
درود و رحمت خدا بر روح مطهر و ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) که این کشور را با نصرت الهی و مدد حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) از سلطه شاهان بیرون آورد و علم آن را به دست امام زمانمان و نایب بر حقشان امام خامنه ای(حفظه الله) سپرد.((الحمدلله کما هو اهله))
روز به روز داره برای مردم، پست بودن این کشورهای گرگ صفتی که زمان همین شاهان، ازشون به خاطر غارت اموال این مملکت حمایت میکردن روشن تر میشه
تشکر،خداخیرتون بده
پاسخ:

به نام خدا

سلام عزیز

سپاس از نظرتان، شما تعبیر امام خامنه ای را به کار بردید. متشکرم. در یک سخنرانی از آقای رائفی پور دیدم که می گفتند فراماسون ها خیلی تلاش کردند ما لفظ امام را برای امام خمینی به کار نبریم و بجاش الفاظی مثل آیت الله  و معمار کبیر و ... به کار برده شود اما موفق نشدند ولی در مورد امام خامنه ای توانستند و بیشتر ما می گوییم مقام معظم رهبری و این یعنی اون مقام معظم است نه خود ایشون نه دستور ایشو ن و ... . در واقع لفظ امام بار معنایی خاصی داره و در اطاعت از ایشون اثر گذاره.

من تا حالا می گفتم حضرت آقا که به نظرم لفظ خوبی بود اما از این به بعد میخوام بگم امام خامنه ای تا چشم دشمنا کور شه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">