<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

   

به نام خدا

    در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در بخش هدایای مقام معظم رهبری انگشتری به همراه یک نامه وجود دارد. قضیه این انگشتر با این نامه روشن می شود. این نامه به دستخط سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان است و از سوی ایشان به همراه یک انگشتر  برای حضرت آیت الله خامنه ای فرستاده شده است. تاریخ نامه مربوط ذی القعده 1435 است. در این نامه آمده که یک متخصص سنگ های قیمتی این انگشتر را به من هدیه داده است، حلقه نقره ای آن ساخت اهدا کننده و سنگ آن که یک عقیق سبز رنگ است، بنا بر آزمایشهای انجام شده و نقشی که روی آن دارد مربوط به زمان زندگی عثمان بن سعید است و احیانا این سنگ مهر خاص عثمان بن سعید اولین نائب خاص امام زمان(علیه السلام) است.  

بحمد الله در سفر امسال موفق شدم این انگشتر را ببینم. نقش این انگشتر وارونه نوشته شده و بنابراین بدون تردید یک مهر است. در صورتی که تخمین زده شده درست باشد، بعید نیست که این انگشتر از آن عثمان بن سعید عمری باشد. 

   بنا بر آنچه در کتب رجال آمده، عثمان بن سعید روغن فروشی بود که از یازده سالگی به خدمت امام هادی علیه السلام در آمد و از خاصان آن حضرت و سپس امام حسن عسکری علیه السلام شد. بعد از شهادت امام حسن عسکری نیز در سال 260 اولین نائب خاص و مورد اعتماد حضرت بقیه الله بود. بعد از وفات این عالم وارسته نیز پسرش محمد، نائب دوم امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شد. او و پدرش هر دو فقیه و از بزرگان شیعه اند.

ترجمه نامه سید حسن نصر الله را اینجا قرار می دهم. تعابیری که ایشان برای حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) به کار برده اند جالب توجه است. موضوع این مهر خاص  هم اگر از عثمان بن سعید باشد و رسیدنش به دست حضرت آقا قابل توجه است؛ إِنىّ‏ِ لَأَجِدُ رِیحَ یُوسُفَ  لَوْ لَا أَن تُفَنِّدُون.

ترجمه نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

این انگشتر دارای نگینی است که یک عقیق یمنی سبز است و روی آن این جمله بدون نقطه تراشیده شده است:

عدتی یوم الوعید (یا لیوم الوعید)

عثمان بن سعید

صاحب آن، که یک متخصص سنگهای قیمتی است، می گوید که سنگ و نقش آن را در لندن آزمایش کرده و معلوم شده است که مربوط به زمانی بین 250 تا 300 هجری قمری است.  و می گوید که این سنگ و مهر برای اولین نماینده مولای ما صاحب الزمان علیه السلام عثمان بن سعید عمری است. اما انگشتر نقره آن ساخت هدیه کننده آن یعنی صاحب انگشتر است.

صاحبش آن را یک سال نزد من امانت گذاشته بود و چند وقت پیش به من آن را هدیه داد که اگر بتوانم به جان و عمرم، آقا و مولایم حضرت امام خامنه ای (روحی فداه و اطال الله فی عمره الشریف) تقدیم کنم قطعا آن را با رضایت و سپاس انجام خواهم داد.

هدیه می کنم آنچه را که چه بسا مهر واقعی و نقشی از سفیر امام (ع) باشد، به نائب امام (ع) در این زمان و از او پذیرش این هدیه و دعا می طلبم.

حسن نصر الله

در ذی القعده 1435 هـ


۹۶/۰۵/۲۸
عبد منیب

نظرات  (۱)

همیشه رسم بوده که خصوصا افراد مهم و بزرگان قبل از مرگ مهر خود را می شکستند ویا وصیت به این کار میکردند تا سوء استفاده نشود.چطور ممکن هست شخصی به این مهمی که سفیر امام معصوم هست این کار را نکرده باشد؟چرا به دسیسه لندن نشینان شک نمی کنیم؟

پاسخ:
سلام، سخن قابل تاملی فرمودید، اسنادی بر این سخن خود دارید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">