<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

به نام خدای زیبا و زیبا آفرین

آیا تا به حال به آیه زیر توجه کرده اید که خدای متعال ارتباط بین حس زیبایی دوستی بشر و طبیعت زیبا را چگونه بیان می کند؟! 

وَ لَکُمْ فِیهَا جَمَالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَ حِینَ تَسْرَحُون (النحل/6)

و در آنها[چهارپایان] براى شما زیبایى است، آن گاه که آنها را از چراگاه برمى‏ گردانید، و هنگامى که آنها را به چراگاه مى‏ برید.

به نظرم می رسد این نشان از یگانگی خدای این جهان و انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارد! 

به نظر شما از این آیه چه می توان فهمید؟

 

نظرات  (۱)

۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۵۵ مرتضی شایان
یه کم بیشتر توضیح بدهید
پاسخ:
در این آیه خدای متعال یکی از زیباییهای این جهان را متذکر شده است و وقتی صحبت از چهارپایان می کند می فرماید وقتی چهارپایان صبح هنگام به چرا می روند یا وقتی غروب باز می گردند برای شما لذت بخش و زیباست. این آیه برای من جالب بود و احساس کردم این آیه را درک می کنم چون چند بار در یکی از روستاهای اطراف اصفهان بودم و صبح قبل از طلوع آفتاب که چوپان گوسفندان را به چرا می برد یا غروب که بر می گشت برای من این صحنه جالب بود خصوصا وقتی صبح به این بره های بازیگوش که جست و خیز می کردند نگاه می کردی و صدای زنگوله بزها آرام آرام کم می شد تا از بین می رفت. یا وقتی میدیدی که در غروب آفتاب همه شان سر به زیر در حال بازگشتن هستند و ... به نظرم این زیبایی برای همه قابل درک است و لذت بردن از این صحنه نیز کوچک و بزرگ و زن و مرد و اروپایی و آسیایی هم ندارد و این نشان می دهد در طبع انسانها قرار داده شده است. برای مثال در عکسی که قرار  دادم آن زن و بچه کوچک اروپایی و مردم بسیاری دارند به صحنه به چرا رفتن گوسفندان در خیابانهای مادرید نگاه می کنند و لذت می برند. و این نشان می دهد که خالق این زیبایی از یک طرف و انسان با میل زیبا دوستی اش از طرف دیگر یکی است. چون بین حس زیبایی دوستی انسان و طبیعت زیبا رابطه وجود دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">