<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

چرا شیعه شدم؟

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ

به نام خدا   

    در یکی از کشورهای غربی زنی مسیحی به آیین اسلام مشرف شد. در ابتدا به مذهب اهل تسنن در آمد و بعد از مدتی شیعه شد. از وی در مورد علت  شیعه شدن پرسیدند. گفت: من وقتی قرآن می خواندم متوجه شدم که خداوند بعد از حضرت موسی(علیه السلام) دوازده نفر را جانشین و نقیب کرد.(المائده/12) بعد از حضرت عیسی نیز دوازده نفر جانشین ایشان و جزء حواریون  بودند. بنابراین به این نتیجه رسیدم که سنت خداوند این است که جانشین پیامبران بزرگ الهی دوازده نفر باشند و به دنبال این عدد در جانشینان بعد از حضرت محمد(ص) بودم تا اینکه متوجه شدم شیعه معتقد است که جانشینان پیامبر اسلام دوازده نفرند. به همین خاطر شیعه شدم.

   جالب است که در معتبرترین کتب اهل سنت نیز روایاتی وجود دارد که جانشینان حضرت محمد(ص) را دوازده نفر می داند. از جمله بخاری از محمد بن مثنی از غندر از شعبه از عبد الملک می آورد که شنیدم از جابر بن سمره که گفت: از پیامبر (ص) شنیدم که فرمود: «دوازده فرمانده خواهند آمد» و سپس سخنی فرمود که نشنیدم. آن گاه پدرم گفت: ایشان فرمود: «همه شان از قریش هستند.» (صحیح بخاری، ج8، ص127، ح7223) این حدیث در صحیح مسلم به طرق دیگری با کمی اختلاف آمده است و از جمله در یک مورد آمده: "اسلام همچنان با دوازده خلیفه عزیز خواهد بود ...." (صحیح مسلم، ج6، ص3)

یکی از برکات سفر امسال به مشهد مقدس شنیدن این حدیث و این داستان واقعی از زبان آیت الله العظمی جعفر سبحانی در رواق امام خمینی بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام) بود. ایشان از متکلمان بزرگ شیعه هستند وحدیث را از صحیح بخاری و داستان را مستقیم به نقل از دوستشان آوردند که با آن زن مصاحبه کرده بود.


نظرات  (۳)

 سوال دارم  شما چه طور بین سوره بقره ایه 217 و سوره ال عمران ایه 90 با ایه ای که می گوید فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسن جمع می کنی
پاسخ:
آیه 90 آل عمران در مورد اهل کتاب است که پیش از مبعوث شدن پیامبر اسلام از روی نشانه ها و دلایلی که داشتند به پیامبر ایمان آوردند اما بعد از مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) به ایشان و آیین اسلام کافر شدند و بر کار خود با وجود علم به حقانیت ایشان اصرار کردند ولی با دیدن پیروزی های مسلمانان و گسترش روز افزون آن اظهار ایمان کردند که چون ظاهری بود و شرایط توبه را نداشت خدا فرموده توبه آنها را نمی پذیرد.
آیه 217 سوره مبارکه بقره نیز نهایتا می فرماید:  آنها که با وجود این نشانه های روشن، تحت تاثیر دشمنان، از دین خود برگردند و در این حال بمیرند تمام اعمال گذشته خود را نابود کرده اند، درست مانند کسی که خرمن خود را پس از درو بسوزاند.
آیات 17 و 18 زمر نیز می فرماید: به آن بندگانم که همه سخنان را می شنوند و سپس از بهترینش تبعیت می کنند بشارت بده و در واقع اسلام آن قدر به دینی که آورده اعتماد دارد که می فرماید در آیین ها و مکاتب، تدبر و تفکر کنید و از بهترین سخن ها تبعیت کنید چون سرانجام به این خواهید رسید که بهترین سخنها و بهترین آیین همان آیین اسلام است.
بنابراین تناقضی بین آیات من مشاهده نمی کنم.

سلام احسنت
پاسخ:
سلام بر شما
برادر من از اهل سنت هستم،طبق این حدیثی که که روایت کردین،همانطور منظور حدیث خلیفه،یعنی کسی که بر مردم حکومت میکنه،که از بین امامان فقط حضرات علی و حسن خلیفه شدن،بقیه امامان به حکومت یا فرماندهی نرسیدن. در ضمن هنوز این گفته پیامبر به طور کامل محقق نشده،وفقط چند نفر از قریش به مقام خلافا رسیدن که اونا عبارتند از حضرات علی وابوبکر و عمر و حسن رضی الله عنما.و بعضی از علما عمربن عبدالعزیز را هم یکی از خلفا که مقصود پیامبر بوده قرار دادن،و تا زمان بر پاشدن قیامت این حدیث محقق خواهش شد.(صدق رسول الله).والله اعلم.
پاسخ:
سلام برادر
خلیفه یعنی جانشین و با حاکم فرق دارد. همانطور که خدا فرمود: انی جاعل فی الارض خلیفه، حال اگر خلیفه به معنای حاکم باشد باید همه بشر حکومت کند.
ضمنا برادر، این حدیث پیامبر اکرم (ص) برای اینه که مردم راهشون رو پیدا کنند، اگه به صورت یک معما و با شاید و احتمال و ... باشه که کسی راهش رو پیدا نمی کنه؟! ضمن اینکه اسم این خلفا در منابع شیعه اومده، شاید در منابع اهل سنت هم اومده باشه، من نمیدونم. حالا اگه ما تا عمر بن عبد العزیز را ثابت بدونیم اون وقت یعنی خدا بیش از 1300 ساله بشر رو بدون راهنما و خلیفه خودش رها کرده؟! مگر نگفته: لکل قوم هاد: هر قومی هدایتگری دارد؟ (الرعد/7)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">