<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

ماهیت و چرایی شب قدر

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

به نام خدا

  بر طبق آیات قرآن کریم و روایات اسلامی شب قدر شبی پربرکت است که قرآن در آن شب به صورت دفعی بر قلب پیامبر اسلام نازل شده است. پربرکت بودن این شب به این معناست که آثار خیر این شب ماندگار و فراوان است. این شب هر سال تکرار می شود و در آن فرشتگان و حضرت روح که خلقی بالاتر از فرشتگان است به زمین برای انجام کارهای گوناگون فرود می­ آیند. در این شب تقدیر کارها انجام می شود به این معنا که اگر فرزندی قرار است متولد شود یا کسی قرار است از دنیا برود یا رزق و روزی تنگ یا وسیع شود یا ... در این شب تعیین می شود و اگر بخواهیم در یک کلمه این شب را به فارسی ترجمه کنیم باید بگوییم "شب سر نوشت" است. این شب از هزار ماه بالاتر است به این مفهوم که اعمال صالح مومنان در این شب در بیش از 80 سال ضرب می شود تا آنان بتوانند به مقامات بالای الهی دست پیدا کنند و مسیر خود به سمت کمال بی نهایت را سریع تر طی کنند. فرود فرشتگان و برکت این شب در مسائل ظاهری آن حتی در آب و هوای زمین موثر است و معتدل بودن هوای شب از نشانه های این شب است. بر طبق روایات، فرشتگان و حضرت روح (علیهم السلام) در این شب به خدمت امام زمان (علیه السلام) می رسند و شب قدر حقیقی که یکی از سه شب 19، 21 یا 23 ماه مبارک رمضان هر سال است بر اساس آن سنجیده می شود. بنابراین امام زمان در هر نقطه ای از کره زمین باشند فرشتگان به افق آنجا از هنگام غروب آفتاب تا سپیده دم  فرود می آیند و سپس با فراگیر شدن آن شب در طول 24 ساعت در کل کره زمین مردم جهان از برکات آن استفاده خواهند کرد.

۹۴/۰۴/۱۷
عبد منیب

نظرات  (۱)

۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۸ شاگرد کلاس عربی شما
ممنون از وبلاگ بسیار خوبتون امیدوارم که بهترین ها از طرف خداوند نصیب شما بشود- در این شب ها التماس دعا
پاسخ:

سلام بر شما و التماس دعا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">