<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

ویژگی خاص یاران حضرت مهدی

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

به نام خدا

 قرآن کریم  بیش  از 1400 سال قبل نازل شده اما به بیان خود این کتاب برای همه مکان ها و همه دوران ها تا روز قیامت است و همه آنچه بشر برای پیدا کردن راه نیاز دارد تا روز قیامت در این کتاب آمده است و به بیان امام صادق (علیه السلام ) هیچ امر بحث بر انگیزی نیست که در قرآن نیامده باشد(البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏1، ص: 31) و این کار برای نازل کننده این کتاب که خدای متعال عالم به همه چیز  آسان و ممکن است. یکی از مهمترین این حوادث ظهور منجی بشر در آخر الزمان است. سیستم بیان مطالب در قرآن نیز به بیان معصوم سیستم "به در بگو تا دیوار بشنود" و کنایه ای است. آشنایی با این سیستم برای مخاطب این کتاب الهی ضروری است تا بتواند هر چه بیشتر از این معجزه الهی بهره ببرد. برای مثال، آشنا با این سیستم با بررسی این کتاب در می یابد که آیات پیرامون حضرت مهدی و منجی آخر الزمان را باید در آیات معاد و داستان های قرآن و عمدتا داستان بنی اسرائیل جستجو کرد. برای مثال یکی از این آیات، آیه 148 سوره مبارکه بقره است که به ظاهر در مورد قیامت است اما طبق روایتی از امام باقر (علیه السلام) در مورد یاران حضرت مهدی(عج) است:

 «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیراتِ؛ أَیْنَ مَا تَکُونُواْ یَأْتِ بِکُمُ الله جَمِیعًا؛ إِنَّ الله عَلىَ‏ کلِّ شَىءٍ قَدِیر»

ترجمه: در کارهای نیک از هم سبقت بگیرید؛ هر کجا باشید خدا همه شما را خواهد آورد زیرا خدا بر هر کاری تواناست.

در روایتی از امام باقر (ع) آمده است که پس از ذکر این آیه فرمودند:

«یعنى أصحاب القائم، الثلاث مائة و البضعة عشر رجلا، هم و اللَّه الأمة المعدودة، قال: یجتمعون و الله فى ساعة واحدة قزع کقزع الخریف»:

" منظور اصحاب امام قائم (ع) هستند که سیصد و سیزده نفرند، به خدا سوگند منظور از" امة معدودة" آنها هستند، به خدا سوگند در یک ساعت همگى جمع مى ‏شوند همچون پاره‏ هاى ابر پائیزى که بر اثر تند باد، جمع و متراکم مى ‏گردد!" «تفسیر نور الثقلین، ج‏1، ص: 140».

بنابر این روایت، ویژگی خاص یاران حضرت مهدی سبقت گرفتن در هر کار خیری است. به این امید که با پیش قدم شدن در هر کار خیری به خود بیابیم و متوجه شویم در میان سپاهیان حضرت مهدی علیه السلام قرار گرفته ایم.

نظرات  (۳)

۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۳ طالوت ◕ ‿ ◕

سلام

خدا قوت

اگر مایلید زندگی سالمی با تغذیۀ مناسب و تقویت جسم و روح خود داشته باشید به ما هم سر بزنید

پاسخ:
سلام بر شما
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۷ مرتضی شایان
بسیار عالی بود.
به این امید که با پیش قدم شدن در هر کار خیری به خود بیابیم و متوجه شویم در میان سپاهیان حضرت مهدی علیه السلام قرار گرفته ایم.
ان شاءالله
اللهم عجل لولیک الفرج.
سلام ان شاء الله توفیق یار صاحب الزمان (عج) شدن نصیب و روزی همه عاشقان آن حضرت بشود. 

یا حق
پاسخ:
سلام بر شما و همه یاوران منتظر حضرت
ان شاء الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">