<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

گل نرگس

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ب.ظ

به نام خدا

گلهای نرگس باغچه ما چند روز است نمایان شده اند و در این روزهای زمستانی مرا هر روز به یاد "گل نرگس" می­ اندازند. و چقدر اسم با مسمایی است "گل نرگس"! نمی دانم چه کسی اول بار به آن وجود نازنین و آن امید واقعی دلها لقب "گل نرگس" داده است، اما می دانم که او ثمره نرگس(مادرش) و حضرت ابا محمد العسکری (علیهما السلام) است و آنچنان که از اشعار عربی بر می آید زمانی که مادرش به این نام نامیده شده گل نرگس نیز به این نام نامیده می شده است. او در زمستان سرد سختی­ها خواهد آمد و همچون گل نرگس خود نیز چشم به راه است. او همچون گل نرگس نوید بهار می دهد و عطری دارد که همچون گل نرگس واقعی از گلهای دروغین به واسطه این عطر شناخته می شود و همچون گل نرگس عطرش شفای بیماری زمستان است. ای کاش همین زمستان، قبل از اینکه گلهای نرگس باغچه ما پژمرده شوند نوید آمدن "گل نرگس" را بدهند. 

نظرات  (۱)

۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۱۳ هادی داوودی
دانش و خواسته است نرگس و گل
که به یک جای نشکفند به هم
هر که را دانش است خواسته نیست
وانکه را خواسته است دانش کم
"شهید بلخی"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">