<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

آیت الله شیخ نمر باقر النمر

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۲ ب.ظ

به نام خدا

آیت الله شیخ نمر باقر النمر امام جمعه شهر العوامیه استان شیعه نشین قطیف در شرق عربستان به تازگی از سوی دادگاهی در عربستان به اعدام محکوم شده است. با آرزوی آزادی این مرد مبارز و حق طلب و سرنگونی نظام جبار آل سعود. برای آشنایی با این مرد شجاع به لینک زیر مراجعه کنید.

خلاصه ای از زندگی نامه شیخ نمر باقر النمر

نظرات  (۳)

۲۸ مهر ۹۳ ، ۰۰:۳۴ مرتضی شایان
سلام و سپاس از لینک مطلب
پاسخ:
سلام
لا شکر علی الواجب
سلام..

حالا باز خوب هست که دادگاهی سوری تشکیل شده، فکر میکردم بدون دادگاه تکفیرش کرده اند و سرش را بریده اند.چون چند وقتی بود که خبری از اون نبود.
پاسخ:
سلام علیکم
۰۴ آبان ۹۳ ، ۱۴:۳۲ گم کرده راه
سلام
لا شکر علی الواجب را از کجا درآوردید؟
خیلی کارها بر فرد واجب است اما شایسته و احیانا لازم است که مورد شکر و سپاسگزاری قرار بگیرند به عنوان نمونه پدر واجب است نفقه و مخارج نوزاد خود را تامین کندو... اما این باعث نمی شود که فرزند پس از بزرگ شدن بگوید وظیفه اش بوده و و من وظیفه ای نسبت به قدردانی از او ندارم. یا اینکه مادر حق ندارد در زمان بارداری نوزاد خود را سقط کند و لازم است سختی حمل نوزاد خود را تحمل کند اما این فرزند نمی تواند در بزرگسالی بگوید وظیفه اش بود و با این کارش حقی بر گردن من ندارد؟
پاسخ:
سلام بر تو ای دوست عزیز که مهربانی ات را نصیبم کردی.
جمله "لا شکر علی الواجب" یک عبارت رایج در زبان عربی است که بنده از سر عادت به کار بردم و در واقع یک تعارف است و مثل خیلی از جملات در زبان عرفی برداشت فلسفی از آن نمیشه کرد. اما شاید بشه این جمله را اینطوری برداشت کرد که کسی که کار واجبی را انجام میده نباید انتظار پاداش از کسی داشته باشه که کار را برایش انجام میده و اینجوری اخلاصش حفظ میشه ولی طرف مقابل هم مسلما باید سپاسگزاری کنه که امام مهربان حضرت رضای عزیز فرمودند: من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الخالق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">