<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

مردی با کاپشن بهاری

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ب.ظ

به نام خدا

مستند مردی با کاپشن بهاری یکی از مستنداتی است که بی بی سی فارسی آن را ساخته و منتشر کرده است. این مستند ملغمه ای از راستی ها و ناراستی ها در مورد جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد است. شاید بیننده این مستند در نقد آن، موارد زیر را تصدیق کند و با بنده همراه شود که:

1- ظاهرا این مستند در جهت القای این مطلب است که نظام ایران به دلیل وجود ولایت فقیه یک نظام استبدادی است و احمدی نژاد یکی از قربانیان آن است و باز هم این مستند مانند مستند قبلی (خط و نشان رهبری) در جهت خط و نشان کشیدن برای رهبری جمهوری اسلامی ایران است. 

2- این مستند این هدف شوم را دنبال می کند که در بین مردم ایجاد نا امیدی کند. همه سیاستمداران ایرانی در این فیلم تشنگان قدرتی نمایش داده می شوند که تنها برای بدست آوردن قدرت به نفع خویش با یکدیگر می جنگند.

3- آنچه در این مستند به آن توجهی نمی شود این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران یک قانون اساسی تنظیم شده و در آن تفکیک قوا شده و وظیفه هر قوه مشخص است.

4- آنچه سازندگان این مستند از درک آن عاجزند تشنه خدمت بودن برخی از مسئولان از سر ایمان به خدای یگانه و امید داشتن به وعده راستین الهی در جهت ظهور حجت خدا در زمین است.

اما با این حال این مستند حقایقی را در میان خود نهفته دارد که شاید بتوان موارد زیر را متذکر شد:

1- رهبر ایران، امام خامنه ای، موجب ثبات سیاسی و امنیت ملی است و دشمن این را به خوبی می داند.

2- دکتر احمدی نژاد از متن مردم برخاسته بود با همان اهداف انقلابی اسلامی و با وجود برخی نقدهایی که به وی وارد است تفکر سیاسی وی از بسیاری از سیاستمداران به امام خامنه ای نزدیک تر است و تنها مشکل دکتر احمدی نژاد در شیوه ی اجرا بود.

3- شیوه امام خامنه ای در شرایط حاضر جوابگوتر است و گویی دکتر احمدی نژاد به این زمینه توجه نداشت و ضمن پیروزی هایی که داشت همین موجب شد وی در برخی موارد به خصوص در عرصه سیاست داخلی با شکست مواجه شود.


نظرات  (۵)

۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۳ غلط املایی
سلام علیکم

متن زیر را خواندم و کمی هم خندیدم.بد نیست حداقل آن بخشی را که "
احمدی‌نژاد گفت به همه روسای جمهور دنیا نامه می‌نویسم اگر سوال دارید بپرسید وگرنه مسلمان شوید
" را بخوانید.
http://www.seratnews.ir/fa/news/211154/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%88%DA%AF%D8%B1%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF
این حرف را یک سایت اصولگرا نشر کرده.
آیا این حرف چیزی شبیهه حرف های داعش نیست؟ آن ها می گویند یا مسلمان شوید و یا سر بریده خواهید شد. حالا این بابا سر بریدنش رو نگفته زمین که به اسمون نمیاد.
البته آقای احمدی نژاد برادر طالبانی نبود و نیست بلکه عمده ضعف ایشان این است که قابلیت جمع و جور کردن اطرافیانشان را ندارند.
اگر آن متنی را که در سایت niqab.blogfa.com بود را خوانده بودید و این مصاحبه را هم خوانده بودید تا به حال 2 قدم در راه شناسایی برادران طالبان برداشته بودید.
پاسخ:

سلام علیکم

اگر داعش می گفت بیایید مسلمان شوید و اگر سوال دارید بپرسید که دیگر داعش نبود. نکنه اینکه پیامبر اکرم(ص) به پادشاهان جهان نامه نوشتند ....

سلام علیکم...

پیامبر (ص) به سران جهان در آن عصر نامه نوشتند برای چه؟ آیا چیزی جز نشر و معرفی اسلام را می دیدند و انجام میدادند؟ آن هم برای چه؟ آیا غیر از اطلاع رسانی بود؟ در جهان معار هم مثل 1400 پیش همه از هم بی خبرند.
در عصر معاصر کدام مقام ارشد مملکتی را میشناسید که نداند دینی به نام اسلام وجود خارجی دارد؟ اگر می شناسید معرفی کنید؟ ایشان در مقام رئیس جهمور نامه برای سران روم و یونان باستان ننوشتند که، برای فردی نوشتند که در عصر معاصر دارد نفس می کشد. در پایتخت بدبخت ترین کشور آفریقا هم یک خط اینترنت وجود دارد و آن آدمی که رئیس جهورش هست حداقل یک بار صفحه اول یاهو را دیده و حداقل هم این است که می داند اسلام را چطور مینوسند.
حال چه رئیس جهموری است نمی داند اسلام اصلا خوردنی است یا پوشیدنی که رئیس جمهور ما باید نامه برایش بنویسد دیدن دارد.

"اگر داعش می گفت بیایید مسلمان شوید و اگر سوال دارید بپرسید که دیگر داعش نبود" بله داعش نبود، دکتر احمدی نژاد بود. داعش است چون آخرش هم می گوید سر بریده می شوید.

پاسخ:

سلام بر شما

در مورد بحث اولتان یک مثال: کتاب در اطراف ما زیاد وجود دارد اما ما معمولا کتابهایی را می خوانیم که به ما توصیه می شود.

جمله آخرتان هم یک مغالطه است.

۲۷ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۱ غلط املایی
سلام...

لازم به ذکر است که توجه نمایید.نامه به رئیس جمهور یک کشور نوشتند.برای نقض کردن صحبت های نظر قبلی لازم است رئیس جمهوری را معرفی نمایید که در آن زمان نمی دانست که اسلام دین است یا نوعی خوراکی. که لازم به نامه آقای احمدی نژاد باشد.
پاسخ:
نمی خواهم تایید کنم که این کار لازم بود یا خیر ولی در دایره ارزش و غیر ارزش فی نفسه این کار یک ارزش است. امر به معروف و نهی از منکر همیشه در جایی نیست که شخص امر و نهی شده نداند معروف و منکر چیست بلکه برخی مواقع می داند ولی در مقام عمل ملتزم نیست. در مورد این کار با توجه به اینکه این کار در سطح جهانی بوده است ضمن اینکه حجت را بر شخصی که نامه به دستش می رسد تمام می کند اثر مثبت در اطرافیان و مردم دارد و حداقل زمینه گفتگو را فراهم می کند.
۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۵۶ غلط املایی
سلام علیکم

میشه از اثرات مثبت این نامه در اطرافیان و مردم مثالی بزنید؟

آیا این نامه زمینه گفتگو را فراهم کرد یا فقط موجبات خنده جهانیان را به ارمغان آورد؟
پاسخ:
سلام بر شما
نمی دانم چه کسی به این نامه ها خندیده است اما اگر قرار باشد ما به چنین ابتکاری بخندیم باید به کار تمام نخبگانی که ابتکار داشته اند بخندیم و همچون خود باخته ها فقط  دست روی دست بگذاریم و اگر یک غربی کار جدیدی کرد آن کار را همچون پتکی بر سر مردم خود بکوبیم و مردم خود را تحقیر کنیم. 
برای دست آوردها و جریان نامه ها به ویکی پدیا مراجعه کنید.
۰۴ دی ۹۳ ، ۱۸:۲۶ غلط املایی
سلام..

این که ما جناب آقای احمدی نژاد را با نخبگان جمع ببندیم خود جای بحث و نظر دارد که از دایره علم بنده حقیر بدور است و به آن ورود نمی کنم.

و اما عمل ایشان را باید از چه دیدگاهی بررسی کرد تا با عمل یکی از سایر نخبگان هم سنگ دانست؟ که به واسته این جواب بتوان به خود گفت اگر به این عمل خندیدی به تمام ابتکارات نخبگان خندیدی.
لازم به ذکر است که بنده هر اقدام اشتباهی از جانب هر دولتی با هر گرایشی را جزعی از اقدامات جمهوری اسلامی می دانم و هر اقدام خدا پسندانه و خرمندانه و خوب از هر دولت یا گروه سیاسی را هم از اقدامات جمهوری اسلامی می پندارم.و وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستم بلکه بنده خدا هستم که مرا آزاده آفریده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">