<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

به نام خدا

از مرز ارومیه حدود 15 کیلومتر که داخل خاک ترکیه شویم موزه ای در آنجا وجود دارد که تخت سنگهایی را برای نمایش در آنجا قرار داده اند. این تخت سنگها آثار به جا مانده از یک کشتی مربوط به 3 هزار سال پیش است. قضیه از این قرار است که 55 سال پیش یک خلبان ترک برای یک موسسه جغرافیایی در حال عکسبرداری از رشته کوه های آرارات بوده است. در میان عکس ها یک عکس نظر وی را به خود جلب می کند. عکس ناحیه ای بزرگ به اندازه یک زمین فوتبال را به صورت بیضی شکل نشان می داده است

.

این خلبان پس از فرود آمدن با عده ای به آن ناحیه می روند اما موفق به کشف ماجرا نمی شوند. به مدت سی سال کارهایی بر روی این منطقه انجام گرفت و تخمین زده شد که احتمالا این نشان آثار به جا مانده از یک کشتی قدیمی است که در گل و لای فرور رفته است. در این حین به اذن الهی زلزله ای در منطقه اتفاق می افتد و دیواره های این شیء بزرگ به مقدار شش متر از دل زمین بیرون می زند

.

دانشمندانی از سراسر جهان به آنجا می روند و تحقیقات تازه ای را شروع می کنند. این تحقیقات نشان داد که سنگ های به جا مانده، فسیل های چوب های یک کشتی مربوط به 3000 سال پیش است. 5400 شی فلزی نیز در آن پیدا شد که احتمالا میخ های کشتی بوده اند. جستجو در کتاب های تاریخی واحتمالا کتب عهد عتیق این احتمال را برای پژوهشگران فراهم کرد که این کشتی همان کشتی نوح(ع) است که پس از یک طوفان جهانی بر دل رشته کوههای آرارات فرود می آید. اما آیات قرآن کریم و روایات اسلامی در این زمینه بسیار شگفت انگیزند. داستان نوح پیامبر(ع) در سوره های اعراف، یونس، هود، مومنون، شعراء، صافات، قمر و نوح آمده است و در سوره های فرقان، آل عمران، نساء، توبه، ابراهیم، اسراء، احزاب، ص، نجم، حدید، ق، ذاریات و تحریم نیز اشاراتی به آن شده است. اصل ماجرا در سوره ی هود است که حضرت نوح پس از 950 سال تبلیغ و پس از اینکه خدا به وی می فرماید دیگر کسی به تو ایمان نمی آورد و اینها هر چه فرزند به دنیا بیاورند کافر و فاجرند و به خاطر اینکه تعداد محدودی که به خدا ایمان آورده بودند از جمله خود نوح(ع) از جانب کافران به شدت مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند، قوم خویش را نفرین کرد و از خدا خواست که مومنان را از شر آنها نجات دهد. به نوح فرمان داده شد که کشتی بزرگی تحت نظر خدا و با وحی الهی بسازد. در این حین که چند سال طول می کشد قوم وی به مسخره کردن وی می پردازند، نوح به آنها هشدار می دهد که به زودی عذاب الهی خواهد رسید و همه غیر از آنان که سوار این کشتی شوند غرق خواهند شد، اما کسی غیر از آنان که قبلا ایمان آورده بودند به وی ایمان نمی آورند. بالاخره روز موعود فرا می رسد. آب از آسمان و زمین می جوشد و کشتی بر روی آب قرار می گیرد. و همه غیر از آنانی که سوار آن بوده اند غرق می شوند. کشتی پس از چند روز بالاخره بر کوه "جودی" قرار می گیرد و نوح و یارانش زندگی تازه ای را بر روی زمین آغاز می کنند.
این خلاصه داستان بود و ان شاء الله در موقع خویش اشارات این داستان مهم را که داستان همه ماست و ما نیز در کشتی سوار بوده ایم بیان خواهم کرد. اما در مورد کشتی یافت شده بسیار جالب است که بدانیم خدای متعال در سوره قمر به جای اینکه بفرماید نوح(ع) را سوار کشتی کردیم، می فرماید ما او را سوار چیزی کردیم که متشکل بود از تخته پاره ها و میخها و آن را به عنوان نشانه ای برای اهل تذکر باقی گذاشتیم. یعنی تخته ها و میخ هایی که اکنون کشف شده اند. این نشان می دهد که باید قرآن را دقیق تر بخوانیم. جالب است که آن منطقه از قدیم به "تمانین" یعنی "ثمانین" که در عربی به معنای 80 است معروف بوده است و این قضیه، روایاتی را که می گوید مومنان در آن زمان 80 نفر بوده اند تایید می کند. جالب است که در نزدیکی آن کشتی سنگ نوشته ای یافت شد که عمر آن تقریبا با عمر کشتی برابر بود. چند ماه طول کشید تا زبان آن رمزگشایی و ترجمه شود. در قسمتی از این سنگ نوشته حضرت نوح(ع) خدا را به 5 نور مقدس قسم می دهد. که ترجمه آن را برای شما اورده ام.
«ای‌ خدای‌ من‌! و ای‌ یاور من‌!  به‌ رحمت‌ و کرمت‌ مرا یاری‌ نما!  و به‌ پاس‌ خاطر این‌ نفوس‌ مقدّسه‌:
 مُحمّد
  إیلیا (علیّ)
شَبَر (حَسَن‌)
 شُبَیْر (حُسَین‌)
 فاطِمَه‌
 آنان‌ که‌ همه‌ بزرگان‌ و گرامی‌اند
 جهان‌ به‌ برکت‌ آنها برپاست‌.
 به‌ احترام‌ نام‌ آنها مرا یاری‌ کن‌!
 تنها توئی‌ که‌ میتوانی‌ مرا به‌ راه‌ راست‌ هدایت‌ کنی‌!»
پیدا شدن این سنگ نوشته تایید موضوع روایاتی است به این مضمون که آن هنگام که نوح می خواست کشتی بسازد جبرئیل از آسمان برای وی میخ آورد. 5 میخ نورانی در بین میخ ها بود که جبرئیل گفت اینها به نام پنج نور مقدس است که درآخر الزمان خواهند آمد. این میخها را در کشتی به نام آنها نصب کن که خدا تو را از خطرات نگه دارد و احتمالا نوح این مسئله را در لوح نوشته ای آورده و برای آیندگان باقی گذاشته است.
  این لوح نوشته در واقع سند تاریخی و رسمی شیعه قبل از سه هزار پیش است و آن طور که ادعا شده الآن در موزه واتیکان رم نگهداری می شود. قضیه اکتشاف این کشتی آن زمان در چندین روزنامه و مجله چاپ می شود که علامه طهرانی در کتاب معاد خویش برخی از صفحات این روزنامه ها را آورده است.
از آنجا که ماجرای حضرت نوح به طور گسترده در کتب عهد عتیق آمده است، برای جهان غرب این ماجرا بسیار مهم است. بر همین اساس در امریکا از پنجاه سال قبل یک مرکز تحقیقاتی به نام بنیاد نوح شناسی بوجود آمده است. برای غربیان نوح به عنوان پدر بشر نوین است. برای همین خدا در آیه 3 سوره اسراء احساسات آنها را تحریک کرده و می فرماید: ای فرزندان کسانی که با نوح سوار کردیم او بنده بسیار سپاسگزاری بود. در واقع خدا می خواهد بگوید نوح چنین بود شما هم که خود را به وی وابسته می دانید چنین باشید و دست از خونریزی و گناه بکشید.  طبعا این قضیه فیلمسازان هالیوود را نیز به فکر واداشته و تا کنون دو فیلم در مورد داستان حضرت نوح(ع) ساخته اند. اما جالب است که فیلم اخیر هنوز اکران نشده و قرار است در 28 مارس یعنی 8 فروردین این فیلم در آمریکا روی پرده قرار گیرد. تریلر این فیلم هم اکنون منتشر شده که برای شما اینجا قرار داده ام. از آنجا که این فیلم احتمالا بر اساس باور یهود ساخته شده روایت این فیلم از داستان نوح با روایت صحیح و اسلامی آن تفاوتهایی دارد. ان شاء الله پس از پخش این فیلم سینمایی و ورود آن به ایران در پستی به نقد و بررسی آن بر اساس روایات اسلامی خواهم پرداخت.

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.

دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 25 ثانیه

نظرات  (۵)

۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۰۰ مرتضی شایان
با سلام
مطلب خوبی بود
تشکر
پاسخ:

سلام

سپاس از حضورتان

سلام ممنون مطلب خوبی بود... قابل تأمل بود
پاسخ:

سلام

متشکرم، دنبال این هستم که ان شاء الله فیلمی از لوحه بیابم. هر چند صهیونیستها بعید است بگذارند این لوحه در دسترس عموم قرار گیرد ولی در صورت پیدا کردن آن ان شاء الله در وب قرار خواهم داد.

سلام تشکر بله شاید این طور باشه انشاالله که پیدا کنید خیلی دوست دارم ببینم. دیروز که مطلب را خوندم خیلی متعجب شدم.
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۲۴ دوست قدیمی
سلام حاج محسن
الحمدلله که سرحال و پرکاری
ظاهرا هیچ منبعی برای مطالب ذکر نکردی و این مطالب به این صورت در حد یک مشت احتمالات اثبات نشده است!
به نظرم اگه به کتاب آقایان شوقی خلیل ، سامی مغلوث و بی آزار شیرازی در مورد قصص قرآن و باستان شناسی مراجعه کنید نکات بیشتری در این رابطه دستتون بیاد.
البته در مورد جهانی بودن یا منطقه ای بودن رسالت حضرت نوح هم بحثهائی مطرح است.
ولی به هر حال اگر مطالب رو  به صورت مستند بیاورید خیلی بهتر است.



پاسخ:

به نام خدا

سلام دوست قدیمی

سپاس از تذکرتان، حقیقتش من چیز زیادی از ماجرای حضرت نوح نگفتم و تنها خبر یافته شدن یک کشتی مربوط به چند هزار پیش رو منتشر کردم و صفحات روزنامه ای را که علامه طهرانی در کتاب معادشان چاپ کرده اند به همراه چند عکس به عنوان شاهد آوردم و بخشی از داستان حضرت نوح را که در سوره هود آمده بود مطرح کردم که منبعش مشخص است. به نظرم مهمتر از کتاب در این قضیه یک فیلم مستند است. من حدود چند ماهیست در مورد داستان حضرت نوح تحقیق می کنم. چند فیلم مستند از آن منطقه در اختیار دارم که با دیدن آنها و خواندن چند مقاله این مطلب را نوشتم. بابت کتابهایی که معرفی کردید سپاسگزارم. یک گروه در دانشگاه اصفهان راه اندازی کرده ایم و داریم روی قصه های قرآن کار می کنیم. طرح پژوهش را برایتان می فرستم. راهنمایی های شما موجب بهتر شدن طرح خواهد بود.

و من الله التوفیق

با سلام و خسته نباشید

فیلمی که گذاشتید از هالیوود هست شدیدا تحریف شده لطفا خذفش کنید

پاسخ:
سلام بر شما
بله، به قصد نقد گذاشته بودم که تا حالا فرصت نشده، در آینده نزدیک ان شاء الله به نقد آن خواهم پرداخت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">