<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

انسان 250 ساله

چهارشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۲۴ ب.ظ

انسان 250 ساله
حجم: 3.02 مگابایت

به نام خدا

کتاب انسان 250 ساله مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در مورد زندگی سیاسی ائمه(علیهم السلام) است. در این کتاب به حکومت و سیاست در زندگی ائمه(ع) از پیامبر اکرم(ص) تا حضرت مهدی(عج) توجه ویژه شده و این بعد از زندگی ایشان زیر ذره بین قرار گرفته است؛ چیزی که کمتر به آن پرداخته شده است. موسسه ایمان جهادی در تهران این کتاب را آماده نشر کرده و به خاطر تعبیری که حضرت آقا در سخنرانی خویش در دومین کنگره جهانی امام رضا در سال 1365از زندگی ائمه داشته اند، انسان 250 ساله نامیده است. در واقع ایشان زندگی ائمه را از سال 11 هجری پس از وفات پیامبر اکرم(ص) تا سال 260 هجری که غیبت صغری واقع شده است به صورت یک انسان در نظر گرفته اند که به خاطر شرایط زمانه تاکتیکهای مختلف داشته است و در واقع حدیث "کلهم نور واحد" را تفسیر کرده اند. در این کتاب آمده است که امام صادق(ع) قرار بود قائم آل محمد باشند و از شرایط بدست آمده (ضعف بنی امیه) استفاده کرده و قیام کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند اما بنی عباس کار را خراب کردند و سرّ اهل بیت در بیانات امام صادق به همین معناست که فقط نزدیکان ایشان از این قضیه اطلاع داشتند و نباید کسی را از این موضوع آگاه می کردند، ولی امروزه دیگر فاش کردن آن اشکالی ندارد. ضمنا تفسیر این حدیث که دنیا قبل از ظهور حضرت مهدی پر از ظلم و جور خواهد شد را هم در این کتاب خواهیم یافت. برای استفاده دوستان این کتاب ارزشمند را در اینجا قرار دادم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">