<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

همه تقوا

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۵۴ ب.ظ

به نام خدا

مشهد مقدس، به سمت حرم مطهر مولای مهربان امام رضا(ع) وارد صحن آزادی که می شوی نرسیده به کفشداری در یکی از این اتقاق های نزدیک به کفشداری قبر شریف آقای مجتهدی قرار دارد. دقیقا روبروی شما با رنگ طلایی قابی وجود دارد که حدیث زیر در آن نوشته شده است و من این حدیث را از آنجا به یادگار دارم. امیدوارم که بتوانیم به آن عمل کنیم. این حدیث در کتاب " مجموعه ورام" اثر ورام ابن ابی فراس مالکی اشتری  متوفای 605 هجری جلد 2 ص 120 آمده است  :

«تمام التقوی أن تعلم ما جهلت و تعمل بما علمت»

«همه تقوا در این است که آنچه را نمی دانی فراگیری و آنچه را می دانی به آن عمل کنی»

۹۲/۱۰/۲۸
عبد منیب

نظرات  (۲)

سلام

اکثر مطالب وبلاگ شما مورد تحسین است. به عنوان یک عضو ازین جامعه، که امروز اکثر ارزشها ضد ارزش شده است معتقد هستم اگر به معنای واقعیه این سخن از آقای مجتهدی رسیدیم باید سکوت نکنیم و تذکر را بر عهده ی نهادهای دیگر و دیگران نگذاریم و امربه معروف ونهی از منکر را فراموش نکنیم. تشکر از وبلاگ خوبتان.

پاسخ:

به نام خدا

سلام

از لطفتان متشکرم. بنده هم به سخن شما معتقدم که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ولی متأسفانه امروز تقریبا فراموش شده است.

۱۳ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۱ مرتضی شایان
با سلام 
لطفا در مورد راه های صحیح امر به معروف و نهی از منکر به کونه به کرامت انسانی توهین و بی احترامی نشود،یعنی راه های درست و منطقی مورد نیاز روز جامعه ایران، اطلاع رسانی کنید.
پاسخ:
به نام خدا
سلام علیکم
از خوبی سلام کردن اینه که برای پاسخ دادن به سلام هم که واجبه باید بری و کامنت بذاری. خوب شد مرتضی جون متذکر شدی. اتفاقا یک دو سالی تو این زمینه کار کرده ام ان شاء الله به زودی در این زمینه مطلب میذارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">