<>

عبد منیب


این وبلاگ به منظور خدمتی به اهل ایمان و عمل و در راستای نشر معارف بلند اسلام عزیز منتشر شده است. مطالب را با موضوعاتی که در پایین این صفحه مشخص شده آورده ام و قصدم این است که از انتشار مطالبی که خود فهم نکرده ام و همچنین مطالب سایر نویسندگان حتی الامکان خودداری کنم و در واقع به نوبه خود به تولید اثر بپردازم و در صورت نقل مطلب از جایی، مأخذ را ذکر کنم. لطفا مرا از نظرات خویش بهره مند سازید.

آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۹ - احمد
    Ya Ali

به نام خدا

سلام

اولین کتاب چاپ شده بنده کتاب آموزش زبان عربی از طریق فیلم محمد رسول الله(ص) است که توسط انتشارات همای رحمت در اصفهان به چاپ رسیده است. این کتاب که به همراه یک حلقه دی وی دی منتشر شده است فیلم "الرساله" را که به کارگردانی مصطفی عقاد ساخته شده و در ایران با نام محمد رسول الله دوبله و بارها پخش شده، به صورت یک کتاب آموزشی درآورده و شاید اولین کتاب چاپ شده در فعالیت های ویدئویی در زبان عربی باشد .  

   این کتاب را به مناسبت عید غدیر 1440 به دوستداران زبان قرآن کریم هدیه کرده و در برخی از سایتها و شبکه های اجتماعی و از جمله این وبلاگ قرار دادم.   لینک دانلود متن کتاب

   لوح فشرده ی این کتاب، فیلم را به 15 قسمت مطابق کتاب تقسیم کرده و برای آن لوگو قرار داده است ولی فیلم را می توانید از اینترنت و از جمله سایت عربی برای همه دانلود کنید. هنگام دانلود فیلم از اینترنت توجه کنید که فیلم محمد رسول الله نسخه عربی باشد نه نسخه انگلیسی یا فارسی که متفاوت است.

لینک دانلود فیلم در سایت عربی برای همه

نظرات  (۴)

۳۰ دی ۹۳ ، ۲۰:۳۹ یه بنده خدا
اینقدر بنده بنده نکن
پاسخ:
بنده، من نیستم، نام این وبلاگ است، ولی بدم نمی آید این قدر بنده بنده کنم تا بنده شوم.
با سلام
برای اینکه دایره لغات عربی مان وسیع شود آیا نوشتن لغات و معانی آنها در دفترچه و مرور آنها توصیه می شود و یا اینکه این کار ثمره زیادی ندارد و لازم است از شیوه دیگری استفاده کرد؟ پیشنهاد شما چیست؟
پاسخ:
سلام بر شما
داشتن دفترچه لغت و به روز کردن آنها که از ضروریات است ولی باید کلمات را در قالب چند جمله کاربردی یاد داشت کرد و جملات را حفظ کرد و بعد مدام آنها را در مکالمه به کار برد تا ملکه ذهن شود. ضمنا در زبان عربی چون یک زبان اشتقاقی است کلمه را باید به هنگام کاربرد به صورتهای مختلف به گردش در آورید خصوصا اگر کلمه فعل باشد. ضمنا هنگام نوشتن کلمه شکل گذاری و اعراب گذاری را فراموش نکنید.
۱۳ آبان ۹۶ ، ۰۵:۴۰ ترجمه کلمات
با تشکر از مطلب خوبتون
سلام چه طور میشه تهیه کرد
پاسخ:
سلام علیکم
کتابفروشی جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان واقع در میدان آزادی خیابان دانشگاه باید یه تعدادی داشته باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">